Historia „Numerowanych owieczek Serty”, które stały się ikoną marki

W 2000 roku marka Serta wprowadziła zupełnie nową, innowacyjną kampanię reklamową, która szybko stała się kultowa. Kampania ta wykorzystywała wizerunek sympatycznych owiec, które następnie stały się ikoną marki.
owieczki_serta

Historia liczenia owiec a marka Serta

Liczenie owiec, jako metoda na zasypianie, ma długą historię sięgająca wiele lat wstecz. Prawdopodobnie wywodzi się z pasterskich społeczeństw, gdzie owce były codziennym elementem życia. Pasterze, chcąc sprawdzić czy na koniec dnia liczba owiec w stadzie się
zgadza, po prostu usypiali podczas tej czynności.

Trudno się dziwić – jest prosta, monotonna i w pewien sposób pomaga odprężyć umysł, a to zdecydowanie ułatwia zasypianie. Jaki ma to związek z materacami Serta?

Kultowa kampania reklamowa

W 2000 roku marka Serta wprowadziła zupełnie nową, innowacyjną kampanię reklamową, która szybko stała się kultowa. Kampania ta wykorzystywała wizerunek sympatycznych owiec, które następnie stały się ikoną marki. Animowane owce były przedstawiane jako zmartwione, a niejednokrotnie nawet zdesperowane, ponieważ ludzie przestawali je liczyć dzięki komfortowi materacy Serta, które pozwalały zasnąć bez wysiłku.

Kampania z owcami szybko zyskała popularność – do tego stopnia, że owce Serty można było zobaczyć nie tylko w wielu reklamach telewizyjnych lub gazetach, ale nawet rozpoczęto produkcję ich pluszowych wersji! Kampania została uznana za jedną z najlepszych w branży, co zaowocowało uzyskaniem wielu nagród dla marki Serta za pomysł i kreatywność.

Liczenie owiec, jako sposób na zasypianie, jest techniką znaną od wieków, jednak marka Serta
przekształciła tę tradycyjną metodę w nowoczesny i skuteczny sposób marketingowy. Dzięki kampanii reklamowej z animowanymi owcami, marka zyskała ogromną popularność i jest rozpoznawalna przez konsumentów na całym świecie do dziś.